Familjefest!

Eftersom Axel står bland de första på klasslistan är det visst alltid min tur att vara klassförälder, och denna termin var inget undantag. Jag brukar föreslå att vi ska börja nerifrån ibland, men vinner aldrig något gehör, konstigt nog. ;o) Nu efter pajknytis, maskerad och brännboll var vår ursprungliga idé ett pulkarace i början av året. Men eftersom vädrets makter inte var med oss blev det istället korvgrillning på Järvafältet.

Självklart stod regnet som spön i backen och en tredjedel av de familjer som tidigare tackat ja, ringde och lämnade återbud. Men vi som vägrade låta yttre omständigheter hindra oss fick desto trevligare. Uppehåll om än mulet, och inga problem att få fyr på elden. Det var väl en sju-åtta familjer som kom tillslut och de flesta hade med sig flera syskon, åh, så roligt de hade!

Efter tre timmar var matsäcken uppäten och våra barn dyngsura trots vattentäta kläder och skor så då gav vi upp och åkte hem. I bilen frågade Hjalmar "Har de öppet imorgon också?". Eh? Deras Ur & Skur-dagis är verkligen inte vad det har varit... de brukade ju vara i skogen 4-5 dagar i veckan. Nu går de till en dunge bredvid vägen på onsdagar och äter sin medhavda smörgås, sen går de tillbaka till gården. Men det är en annan historia.

Jag vågade tyvärr, tyvärr inte ta med vår kamera ifall det skulle regna, så ni får hålla tillgodo med några bilder tagna med mobilen.

image110

image107

image111


Finalen på en riktigt bra eftermiddag kom när vi lufsade hemmåt över kohagen och J skulle hoppa över en vattensamling i sina gympaskor. Aj, aj, min mage har ännu inte hämtat sig från skrattattacken.

image112


Kommentarer
Postat av: Sanna

...men jag har iallafall uppdaterat mer än du nu... *hahahaaaaaaa och visar tungan* ;-)
Kram,
Sanna

2008-03-09 @ 20:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback