Vår och kalastider...

Som vanligt rivstartar våren med galet många kalas. Är det inte våra egna ungar eller närmsta familjen så är det bekantas barn eller grannar. Det är minst två-tre stycken varje helg och så har det hållit på sen mitten av januari då Isabell fyllde 3 och faster Maria... 25 var det va... ? ;o) Ett väldigt trevligt fenomen i och för sig.

I helgen är det dubbelkalas i släkten och dessutom påsk, helgen som gick var det Totte som fyllde 2, Hampus som fyllde 6 och Kevin som fyllde 10, och innan dess var det ju korvgrillning med Axels klass och så var Hjalmar på Harry Potter-kalas hos Alexander. Ja, se där fick vi användning för den där häxdräkten jag fyndade på H&M för en tia ännu en gång. Den har nämligen tjänstgjort som Harry Potter-kostym förr:

image113

Hjalmar ville absolut inte ha glasögon och inget ärr ritat i pannan. Gryffindoremblemet på manteln knåpade jag ihop och sydde fast strax innan kalaset.

image116

Axel i samma ålder, på väg till Jessicas maskerad. Jag jobbade denna helg minns jag, så J fick panikköpa "trollspö" och faster Tine sminkade fint. =)

I slutet av påsklovsveckan är båda killarna bjudna på Philips Star Wars-kalas. Som tur är sydde jag Jedidräkter åt dem förra året när Hjalmar fyllde 5. Tja, efter det stundar väl Signes treårsdag strax, och sådär kommer det hålla på fram till och med augusti då turen kommit till farmor Anna och kusin Simon... Sen fyller ju J och jag år i september och oktober, men nu när jag skriver detta inser jag varför vi aldrig orkar fira oss själva. ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback