Midsommar - nu med midsommarpinne och ryggvärk.

- Mamma, vad ska vi göra på midsommar?
- Åka till landet.
- Bara?
- Jaa? Och träffa farmor och farfar och alla andra. Som vi brukar... ?
- Ska vi inte ha nån missommarpinne? Ska vi inte äta jordgubbar?


 


En viss liten trulig treåring hade tydligen pratat om midsommaren hos dagmamman. De hade övat på ringdanser också, de minsta barnen hade fått vara midsommarstång. För oss ser midsommrarna nästan alltid likadan ut, inte tänkte jag på att hon förmodligen inte har några minnen sen sistens. Stackars tredje barnet som bara blir tagen för givet jämt.

Men visst brukar vi gå ner till midsommarfirandet vid byhuset på landet! Man vill ju inte missa varmkorven, tombolan, bandspelaren som skrålar ut dragspelsmusik eller förvirrade stadsbor som låtsas att de kommer ihåg hur man dansar "Sju vackra flickor i en ring"... *ironi*

Eftersom den ömma modern lyckats pajat ryggen och haltade fram som en annan gammal gumma, anmälde sig helt plötsligt familjefadern frivilligt som danspartner. Ha! Det var en syn jag aldrig trodde jag skulle få se. =D Jesper hänga kläder tillsammans med kusin Simon och en mycket skeptisk trulig treåring!? Hela släkten förundrades, tur att jag hade bildbevis annars hade ingen trott mig.








Hjalmar var med ner till midsommarstången, men han ville inte skämma ut sig i någon dans. Det kan ju hända att man tvingas hålla handen med någon man inte känner, och dessutom är man faktiskt waaaaay to cool.





Axel fastnade inte på någon bild för han satt mest och gnällde över att han inte fick sitta inne och titta på Indiana Jones-filmerna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback