Gulag?

Signe har fått sommarläxa på gympan, jag måste bara få visa den. Hoppas det inte stider mot någon upphovsrättslag eller företagspolicy. Läxan är frivillig och ska ses som ett sätt att hålla uppe och om möjligt förbättra den styrka som dessa femåringar det är fråga om har byggt upp under våren. Men helst ska man göra övningarna lite då och då och kryssa i på ett papper. Det finns 16 kolumner att kryssa i för varje övning. Jag har inget emot läxan. Alls. Jag tycker snarast att det är uppfriskande med lite rakrygghet. Man måste inte gymnastisera i tävlingsgrupp om man inte vill, men jag utmanar vilken vuxen som helst att göra samtliga övningar två gånger i veckan under sommaren!

"Sommarövningar FSKAG 2010

Spänning:
* 15 sek stillaliggande krum
* Rulla stock i krum - sakta 10 varv

Mage:
* 10 situps med böjda ben och armar på knäna
* 10 lyfta ben utan att nudda golv med hälarna

Rygg:
* 15 rygglyft (ligg på mage)
* 15 benlyft (ligg på mage)

Armar:
* 10 vanliga armhävningar, håll krumen.

Axlar:
* Krabbgång framåt resp. bakåt 20 steg.
* 10 kålmaskar med 2 armhävningar emellan
* Gå på händer, 20 steg (med hjälp eller så mycket som möjligt)

Ben/vrist:
* Spänsthopp 20 hopp framåt, 20 hopp bakåt
* Hoppa på ett ben, tio höga hopp på stället per ben.

Gymnastikövningar:
* 5 bomhjulningar
* 5 kullerbyttor framåt
* 3 kullerbyttor bakåt
* 5 handstående 15 sek
* 3 grenlyft så länge man orkar
* 3 grupperade lyft
* 3 piklyft

Strech:
* 2x15 sek spagat (båda hållen)
* 2x15 sek splitt
* 2x samlade raka ben, fäll överkropp mot ben stående 15 sek
* 2x grensittande - magen i golvet framåt 15 sek
* 3 bryggor x10 sek"

Kommentarer
Postat av: sara<3 - FOTOTÄVLING

Hej! Jag har en FOTOTÄVLING på min blogg!

Har du lust att vara med? Du har stor chans att vinna!

http://ffollowme.blogg.se/2010/august/tavling.html#comment



Om du inte är intresserad så ursäkta mig.

kram!

2010-08-22 @ 14:19:35
URL: http://ffollowme.blogg.se/
Postat av: Alexandra

fin blogg :) frågestund på min :)

2011-01-10 @ 19:59:02
URL: http://youtubesinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback