"Nytt" badrum - 59 kr

Kontaktplast. Det låter inte som något man vill ha i sitt hem. Alls. Det räckte med bänkskivorna ingen orkade måla om på landet när jag var liten och interiören i gamla köksskåp från 1947 i vår tvåa på Västervägen.

Men nu har jag gått och funderat ett bra tag på hur jag ska slippa den blå kakelbården i vårt badrum. Allt är ju för fan blått här; utsidan på huset, hallväggarna, linoleummattan (till och med i trappan), platsmattan i badrummet och dessa obligatoriska blåa kakelbårder. Det finns ju numer en uppsjö av snygga kakeldekorer, men de kostar ungefär 200 kr för 10 stycken, och det skulle bli alldeles för dyrt att lappa upp i två helkaklade badrum. Istället köpte jag vanlig enfärgad svart kontaktplast på rulle. För ynka 59 kronor fick jag i och för sig klippa till alla kakelplattor själv, men resultatet blev SÅ mycket bättre än vårt blåa badrum anno 1993!

Och nej, jag orkade inte torka av spegeln lite mer noggrant.


Kommentarer
Postat av: Birsen

Jättesnyggt! Billigt å bra.

Postat av: Sanna

Vilket tålamod! Jag försökte det där på gamla stället, men jag var för kass på att klippa jämnt, tror jag... hur jag än gjorde stack gammalt kakel fram....så jag gav upp.fniss

Var glad att allt är blått, förresten,här är ju allt aprikost! Utsidan, golven, trappstegen, bården i ena badrummet.uäck Tack och lov är randen grå i stora badrummet/tvättstugan. Golvet har dock en annan färg. Gissa!;-)

2008-07-02 @ 21:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback