Värttinä - Kulturhuset 28/11!



Bild lånad från
http://www.varttina.com/

Det var faktiskt magiskt! Musiken liknar inget annat och alla i bandet är så professionella att man bara rycks med! Jag fick också lust att skutta runt, likt en älva, barfota på scen och sjunga att jag är en tvättmaskin (Jag hade bara min mobilkamera med mig, så det gick egentligen inte att varken fota eller filma.)!



Det finns dock massor av bra klipp på Youtube som representerar dem bättre. Det här, till exempel, skulle ha kunnat vara från igår:



Om någon oroar sig för att det inte går att förstå vad de sjunger så kan jag avslöja att inte heller alla finsktalande klarar tydligen av att avkoda deras Karelska dialekt, så varför hänga upp sig på det? ;o)


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för kommentaren i min blogg! Kul att höra från någon annan som var på konserten och hade lika trevligt som jag! :)

Postat av: Anonym

Hej och tack för kommentaren i min blogg! Kul att höra från någon annan som var på konserten och som verkar ha haft lika trevligt som jag hade!

2009-01-16 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback