Sitter här och ler för mig själv.

Signe har två kompisar vars mamma jobbar natt. Hemma hos dem får man ibland vara väldigt tyst när man leker och jag har svårt att föreställa mig att Signe klarar detta speciellt bra.

Undertecknad har under en längre period misslyckats med att sova på nätterna. Så idag efter jobbet orkade jag inte hålla ögonen öppna utan gick bara och la mig. Jag har börjat lära mig att det här är det som funkar bäst i familjer med fler än fyra individer. Man ber inte om uppmärksamhet, tid eller mat - man TAR det! Jag hörde några "Var är... ?" innan jag dåsade till.

Näst gång jag vaknade var det Signe som tjoade:

- ALVA! Du får inte skrika, min mamma sover.

Strax kom två tjejer fnissiga tjejer in i sovrummet för att beskåda att Signes mamma också sov på dagen och Alva viskade:

- Signe? Har din mamma jobbat?
- Aa.

Ut smög sen två mycket nöjda tjejer. En som visste precis varför mammor sover på dagen och en som fått "hyssja tillbaka". Cirkeln är sluten. Jorden är platt igen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha. Det underbara är att man vaknar till av att någon ska tysta den andra, inte av faktiska oljudet.

2009-03-19 @ 11:51:15
Postat av: Jenny

bärsjalen låter ju onekligen intressant. Tygblöjor är inte min melodi och jag har ingen tvättmaskin. Men jag vill ju så gärna köpa roliga bebissaker!!

Postat av: Daniela

Ha ha ha, meeeeen vad gulligt!! :) Hon har blivit stor, din tös!

2009-03-30 @ 18:51:26
URL: http://dafe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback